Snídaně-zdravý základ pro celý den.

24. března 2013 v 19:43 | Dash |  Zdraví
Během spánku mozek odpočívá a tělo regeneruje, ale zároveň nepřijímá žádné živiny a nedoplňuje energii. To je hlavní důvod, proč je dobré si ráno udělat trochu času a zdravě posnídat. Těch důvodů je ale o něco více!

Zdravá snídaně doplní zásoby glukózy a dodá vám tak energii potřebnou k úspěšnému startu do nového dne. Jste neustále podráždění? Cítíte se být ve stresu? Snídaně vám dodá nutnou sílu a energii k zvládnutí každodenních situací. Únava jen tak nepřijde a budete se cítit vyrovnanější, odolnější a vaše celková kondice (jak fyzická tak psychická) půjde nahoru.

Výhody pravidelného a zdravého snídaní.
  • během dne se zkonzumuje více vitamínů a minerálů a naopak méně tuků a cholesterolu.
Zatímco důvody nejsou na první pohled zcela zřejmé, jedna studie tvrdí, že lidé, kteří jedí častěji během dne (což také znamená, že nevynechávají snídani), mají sklony si vybírat zdravější jídlo.

  • lepší koncentrace a vyšší produktivita během rána a celého dopoledne.
Snídaně je hlavním zdrojem energie pro mozek. Tu právě do těla dostanete po celonočním půstu právě snídáním.

  • lepší kontrola váhy.
Existuje několik teorií, které spojují pravidelné snídání a udržování si stabilní zdravé váhy. Výzkumníci spekulují nad tím, že snídání může v pozdějších hodinách zmírnit pocit hladu nebo pomoct zvolit si méně kalorický pokrm při dalších denních jídlech

  • nižší hladina cholesterolu v krvi, menší riziko srdečních onemocnění
Výzkum ukázal, že lidé, kteří snídají, zkonzumují méně cholesterolu než ti, kteří nesnídají.


Pravidelné snídání je důležité pro všechny věkové skupiny, ale zvláště pro děti a dospívající. Děti, které snídají jsou více tvořivější a pozornější, aktivnější a lépe si vedou při řešení problémů.


Zdravá snídaně by měla sestávat z různých druhů potravin. Pokud chcete vytvořit zdravou snídani vybírejte z těchto druhů potravin:

  • Ovoce a zelenina
  • Obilniny
  • Celozrnné pečivo
  • Cereálie
  • Mléčné výrobky
  • Masné výrobky (vybírejte ty méně tučné jako je drůbeží či krůtí šunka)
Dash,xoxo.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama